#62 – GRAŻYNA BARSZCZEWSKA

DROZDOWISKO #62 poleca rozmowę z „Matką boską, jaką każdy by chciał mieć obok”. Zaproszenie do mikrofonu przyjęła GRAŻYNA BARSZCZEWSKA. Rozmowę nagrałyśmy przy okazji jubileuszu 50-lecia pracy artystycznej pani Grażyny, który świętowano 12 marca 2022, po spektaklu „Wiśniowego sadu”.

Obecnie (kwiecień 2022) Grażyna Barszczewska gra w sześciu spektaklach Teatru Polskiego w Warszawie:

Marlene I – Janusz Majcherek, Marlena. Ostatni koncert, reż. Józef Opalski, 2017

Ryfka z Palestyny – Szczepan Twardoch, Król, reż. Monika Strzępka, 2018

Janina Miłosz – Maciej Wojtyszko, Deprawator, reż. Maciej Wojtyszko, 2018

A – Edward Albee, Trzy wysokie kobiety, reż. Maksymilian Rogacki, 2020

Matka Boska, jaką każdy by chciał mieć obok – Paweł Demirski, M.G., reż. Monika Strzępka, 2021

Lubow Raniewska – Antoni Czechow, Wiśniowy sad, reż. Krystyna Janda, 2021

Ponadto dwie role poza macierzystą sceną:

Ona – Stefania Grodzieńska, Jerzy Jurandot, Sceny niemalże małżeńskie Stefanii Grodzieńskiej, scenariusz Grażyna Barszczewska, Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza Warszawa, 2011

Adrienne – Ron Clark, Ławeczka w słońcu, reż. Dariusz Taraszkiewicz, Teatr Skene, 2021

W rozmowie Grażyna Barszczewska wspomina też o innych swoich rolach, takich jak:

Nina Nikołajewna Zarieczna – Antoni Czechow, Czajka, reż. Irena Byrska, Teatr Ludowy Kraków-Nowa Huta, 1970

Gizela – William Gibson, Dwoje na huśtawce, reż. Kazimierz Kutz, Scena na Piętrze Poznań, 1983

Stefania – Tom Kempinski, Solo na dwa głosy, reż. Edward Dziewoński, Scena na Piętrze Poznań, 1986

Lubow Raniewska – Antoni Czechow, Wiśniowy sad, reż. Andro Enukidze, Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego Wrocław, 1996

Matka, Czarodziejka, Rozbójniczka, Finka – Hans Christian Andersen, Królowa Śniegu, reż. Tomasz Konina, 2014

Katarzyna Kobro – Maciej Łubieński, Pożar w Burdelu. Ucieczka z kina „Polskość”, reż. Michał Walczak, 2017

Matka – Grażyna Barszczewska, na podstawie prozy Wiesława Myśliwskiego, Niezatańczone tango, reż. Leszek Bzdyl, 2017

Burdelmama – Michał Walczak, Pożar w Burdelu. Duchy. Musical spirytystyczny, reż. Michał Walczak, 2018

Rozmawiała: Teresa Drozda

Rozmawiała: Teresa Drozda.

Napisz do mnie: drozdowisko@gmail.com

Zostań Patronem (z logowaniem): patronite.pl/TeresaDrozda

Postaw mi kawę (bez logowania): buycoffee.to/drozdowisko

Odwiedź mnie:

facebook.com/teresa.drozda

facebook.com/czeskikousek

facebook.com/strefapiosenki

strefapiosenki.pl

instagram.com/drozdowisko

radiospacja.pl/shows/drozdowisko-music

radiodanielka.pl/drozdowisko

Rozdziały:

01:45 Wstęp

07:23 Jaki sens ma aktorstwo?

18:32 Czy to już czas na podsumowanie?

31:21 Od czego Grażyna Barszczewska zaczyna budować rolę

46:01 Sztuki kameralne czy wielkoobsadowe?

57:02 Smakowite anegdoty

01:05:14 Radio

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/teresa-drozda/message

Join the discussion